نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تمیز کردن ماکروویو

[vc_row 0=””][vc_column][vc_column_text 0=””]

تمیز کردن ماکروویو

یکی از مواردی که همه ما از آن غفلت میکنیم نظافت ماکروویو است. اگرچه تمیز کردن اجاق گاز یکی از کارهای روزمره است اما برای نظافت داخل دستگاه ماکروویو حتی درزمانهایی که بوی نامطبوع از آن تولید میشود زمان نزاشته ایم.

تمیز کردن مرتب ماکروویو کاری بسیار مهم و حیاطی است زیرا تکه غذاهای جمع شده در ماکروویو با هر بار روشن شدن و کارکردن دستگاه شروع به سوختن مجدد میکنن و در ادامه این غذاهای سوخته اساسا از خود ذرات سرطان زا تولید کرده و در غذای شما جذب میشوند. هرچند در مدت زمان کوتاه متوجه مریضی در سلامتی خود نشوید اما در بلند مدت باعث اسیب های جبران ناپذیری خواهند گشت به همین دلیل خالی کردن روزانه دستگاه از تکه غذاهای به جا مانده در داخل دستگاه، و نظافت اساسی دستگاه حداقل یک مرتبه در ماه الزامی است.

برای نظافت اساسی ماکروویو چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

اولین کاری که به فکر میاید احتمالا استفاده از مواد شیمیایی شوینده ظرفشویی است، اما متاسفانه این روش اصلا خوبی نیست! زیرا در زمان شستن ظرف ها با مواد شیمیایی معمولا از آب روان استفاده میکنیم که باقیمانده مواد شوینده بر روی ظرفها را پاک میکند. آیا این شرایط در تمیز کردن ماکروویوو نیز وجود دارد؟

قطعا خیر، پس در شرایطی که امکان تمیز کردن داخل ماکروویو با آب روان وجود ندارد با سابیدن این کار را انجام میدهید اما باید توجه داشته باشید که هر چقدر هم عمیق این کار را برای از بین بردن ذرات انجام دهید، ذرات مواد شوینده کماکان بر روی سطوح داخلی ماکروویو باقی خواهند ماند. و زمانی که در حال پختن کیک و یا گم کردن مجدد غذای خود هستین بخار های مضر تولید شده از مواد شوینده که بر روی سطوح باقیمانده اند غذای شما را الوده خواهند کرد. هرچند شما قادر به دیدن و حتی احساس طعم ان نیستید اما در غذای شما وجود دارند و شما نادانسته این مواد را مصرف میکنید و در بلند مدت به سلامتی خود آسیب میرسانید. خوشبختانه، راه ها و مواد طبیعی دیگری برای تمیز کردن ماکروویو بدون عوارض جانبی وجود دارد و بهترین قسمت این است که تمامی این مواد طبیعی را میتوان به راحتی در هر آشپزخانه ای پیدا کرد.

استفاده از ترکیب جوش شیرین

مواد تشکیل دهنده این ترکیب: جوش شیرین، سرکه و لیمو است. همچنین به پارچه ای نمناک، آب و کف گیر نیاز دارید.

برای درست کردن این ترکیب ابتدا کاسه ای آماده کنید و نصف لیوان جوش شیرین و مقدار نیاز سرکه جهت رقیق کردن به جوش شیرین اضافه کنید. در انتها میتوانید با اضافه کردن آب لیمو آن را معطر کنید.

کارایی این ترکیب به این علت است که جوش شیرین پاک کننده ملایم میباشد و باعث از بین رفتن مواد چسبنده بر روی بیشتر سطوح میشود و همچنین بوی نامطبوع را به خود جذب میکند. وقتی با سرکه ترکیب شود باعث نفوذ به چربیها میشود و در نتیجه تمیزی بیشتر سطوح. وجود آب لیمو نیز باعث معطر شدن ماکروویو میگردد.

حالا با یکدیگر مرحله به مرحله تمیز کردن با این ترکیب را انجام میدهیم

۱-خارج کردن قفسه ها از داخل ماکروویو، سپس شستن آنها با مواد شوینده زیر آب اولین کاری است که انجام میدهیم.

۲-خالی کردن داخل ماکروویو از تکه غذاهای به جا مانده، اگر کمی سفت هستن میتوانیم از یک کفگیر برای کندن انها استفاده کنیم.

۳-در این مرحله با استفاده از مواد ترکیبی طبیعی که از قبل آماده کرده ایم میتوانیم سطوح داخل ماکروویو را اسپری کنیم، مخصوصا قسمتهایی که کثیفی و جرم بیشتری به خود گرفته اند. توجه داشته باشید که بر روی دریچه ها و قسمتهای تولید کننده گرما اسپری نکنید.

۴-حالا باید اجازه دهیم تا مواد ترکیبی کاملا خشک شود و بهتر است یک شب تا صبح یا حداقل ۱۲ ساعت صبر کنیم.

۵-پس از ۱۲ ساعت با استفاده از تکه پارچه تمیز شروع به پاک کردن ترکیب جوش شیرین خشک شده میکنیم، میتوانید با کمی اسپری کردن سرکه قسمتهای خیلی خشک را کمی نرم کنید.

۶-پس از پاک کردن مواد ترکیبی هنوز کمی از مواد بر روی سطوح باقیمانده است که میتوانیم با استفاده از تکه پارچه ای نمناک سطح داخل را خیلی ملایم تمیز کنیم. بهتر است این کار را چند بار تکرار کنید.

حالا میتوانید قفسه های تمیز و خشک شده را در جای خود قرار دهید و از دستگاه ماکروویو تمیز خود لذت ببرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

دیگر مقالات این دسته بندی