نمایندگی پارسا سرویس

جنرال الکتریک – آاگ – مابه

021-۵۴۴۱۲۱۰۰

8 صبح الی 19

Untitled-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نکاتی برای بهره‌وری بهتر از کولر گازی

[vc_row 0=””][vc_column][vc_column_text 0=””]

نکاتی برای بهره‌وری بهتر از کولر گازی

با افزایش دما در ماه های تابستان و فشار بیشتر به دستگاه خنک کننده، بسیار مهم است که برای استفاده بهینه و بهتر از دستگاه هر کاری که از دستمان بر میاید را انجام دهیم. این کارها هم هزینه های قبض شما را در بلند مدت کاهش میدهد و هم اینکه باعث کاهش هزینه در تعمیرات دستگاه میشود.

در اینجا به ۵ نکته مهم برای استفاده بهتر از کولر گازی اشاره میکنیم

۱-تعویض فیلتر

یکی از مهمترین کارها که از افت کیفیت دستگاه جلوگیری میکند تعویض فیلتر است. این کار از جمع شدن بیش از حد گرد و خاک، و بد عمل کردن دستگاه جلوگیری میکند. بسیار مهم است که جریان هوا به خوبی در دستگاه انجام بشه. پس ماهی یک بار فیلترها رو چک کنید اول میتوانید تمیز کنید و اگر دیدید که دستگاه به شکل دل خواه شما عمل نمیکند میتوانید فیلتر رو عوض کنید.

۲-درجه را گرم تر تنظیم کنید

با هر درجه که دمای دستگاه را افزایش میدهید ، در صد قابل توجهی از هزینه قبض خود کم میکنید. قرار دادن دستگاه در دمای پایین باعث فشار بیش از حد شده و در نتیجه افزایش هزینه در تعمیرات. پس با قرار دادن ان در دمای بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتیگراد در ماه های گرم تابستان هم به محیط زیست خود کمک کنید هم هزینه قبض خود را کاهش دهید.

۳-پرده های پنجره را بکشید

این نکته بسیار مهم است که بدانید تابش خورشید مقدار زیادی گرما را از طریق پنجره وارد اتاق شما میکند. پس با بسته نگه داشتن پرده های پنجره مخصوصا در ساعتهای گرم روز از تابش مستقیم خورشید به داخل جلوگیری کنید تا اتاقی خنک تر داشته باشید.

۴-دستگاه را در سایه قرار دهید

سعی کنید که دستگاه را در جایی قرار دهید که سایه باشد و نور مستقیم افتاب به ان نخورد. هر چند این کار را متخصص نصب باید انجام دهد اما با پیدا کردن مکانی مناسب در منزل خود میتوانید به نصاب کمک کنید.

۵-بسته بودن درب و پنجره ها

با بسته نگه داشتن درب و پنجره اتاق از خروج دمای خنک جلوگیری کنید. همچنین توجه کنید که درزهای پنجره ها به خوبی بسته باشند و جلوی هدر رفت انرژی را بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیگر مقالات این دسته بندی